Har du frågor till oss? 

Här nedan kan du läsa och förhoppningsvis få svar på dina frågor. Hittar du inte något svar så skicka ett mejl till kontakt@designbybjork.se

Om modevarumärket  design by björk

Hur började det?

design by björk?
Bakgrunden till affärsidén har vuxit fram under många år eftersom jag på nära håll har upplevt svårigheten med att hitta snygga och moderna kläder som passar personer som sitter i rullstol. Det är genom att ett av mina nu vuxna barn har en medfödd funktionsnedsättning. Utbudet har inte utvecklats tillräckligt under dessa år så till slut tog jag saken ni egna händer och startade företaget. Jag tycker att alla borde ha samma rättigheter och möjligheter att klä sig i trendiga plagg som är snygga, hållbara och passar oavsett vilket behov man har.

Betalmetoder

Vilka betalmetoder använder vi?
Vi använder oss av Klarna och av Swish. Du väljer själv vilket som passar dig bäst.
Är mitt betalsätt säkert?
Ja du kan känna dig trygg när du handlar av oss.

Om jag returnerar en vara när får jag då tillbaka mina pengar?
När du skickar tillbaka en vara och har rätt att få pengarna tillbaka så för vi över din betalning så fort varan kommer till oss. Sedan kan det ta någon bankdag innan du kan se dem på ditt konto.

Ditt konto och dina ordrar

Första gången du handlar här kan du göra en användare. På så sätt kan du få löpande information om till exempel nyheter och själv se vad du har handlat tidigare.

Hur skapar jag ett konto?
Klicka här och följer instruktionerna

Hur loggar jag in på mitt konto?
Här anger du din mejladress och ditt lösenord och följer instruktionerna. Då ser du dina kontaktuppgifter som du lämnat samt dina tidigare ordrar. Här kan du också ändra adress mm.

Hur kan jag ändra mitt lösenord?
Om du vill ändra eller har glömt ditt lösenord så kan du bara beställa ett nytt genom att trycka på knappen under inloggningen där det står. Beställ nytt lösenord.

Leveranser och returer

Vad kostar frakten?

Handlar du över 2000 kr så bjuder vi på frakten (inom Sverige) i annat fall betalar du som kund den. Nedan ser du vad det kostar för ett plagg:

Sverige  100 kr

EU ca 15 euro

Övriga Världen ca 20 dollar

Kan jag annullera min order?
Har vi inte hunnit skicka varan så tar vi självklart bort din beställning. Ifall vi redan hunnit skicka varan till dig så har du alltid returrätt i 14 dagar men då måste du betala frakten.

Hur gör jag om jag vill byta varan?
Då skickar du tillbaka varan till oss så fort som möjligt. Du fyller i formuläret som följde med din vara och följer instruktionerna. Spara också inlämningskvittot  tills vi fått varan. Sedan skickar vi en ny vara till dig. Du har 30 dagars bytesrätt då du vill byta till en annan storlek eller modell.

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?
Om du inte är nöjd med en vara så kan du självklart skicka tillbaka den. Om du skickar tillbaka varan inom 14 dagar får du pengarna tillbaka. Det enda kravet är att varan som returneras är i originalskick och att du följer instruktionerna. När du får din vara så följer det med en returetikett och den klistrar du på paketet när du vill göra en retur. Sedan lämnar du in paketet på ditt närmaste inlämningsställe och när varan har anlänt till oss får du tillbaka dina pengar.

Vem sköter leveranserna?
Vi använder oss av Postnord som transportör.

Vilka länder kan björk leverera till?
Främst sker leveranserna till kunder i Sverige och länder inom EU men vi levererar även till övriga delar av världen.

Hur lång är leveranstiden?
Ifall vi har varan hemma skickar vi den så fort som möjligt och du som kund (i Sverige) brukar få varan inom 6 arbetsdagar. Övriga länder tar lite längre tid.

sv_SESwedish
en_USEnglish sv_SESwedish